Роль батьків у вихованні обдарованої
дитини
• Повага до бажання дітей самостійно працювати.
• Організація різноманітних ігор, вікторин, розгадування і складання кросвордів,
ребусів
•Надання дитині свободи вибору.
•Надання авторитетної допомоги.
•Створення умов для конкретного втілення творчої ідеї.
•Терпимість до безладу.
•Заохочення обдарованої дитини.
•Здатність до самоаналізу.
•Розвиток цікавості, допитливості, кмітливості, інтелекту й формування
пізнавальних інтересів.
•Знання
психологічних особливостей обдарованої дитини.
Розуміння її потреб та
інтересів.
•Творчий світогляд.
•Почуття гумору.
•Підтримання тісного зв'язку з навчальним закладом.
•Застосування форм і методів народної педагогіки.
•Виховання культури мовлення.
•Створення затишних і безпечних умов для розвитку.
Найперше
треба любити свою дитину. Приймати її такою,
якою вона є, беручи участь у її розвитку, підтримуючи, а не нав'язуючи свої інтереси, давати дитині можливість вибору. Для розвитку творчого потенціалу,
як показали дослідження, необхідна не лише адекватна оцінка сил дитини, а й трішки завищена, зате у
неї буде запас сил та впевненість у разі невдач, до яких треба готувати змалку.
Батьки повинні бути прикладом, адже
дитина свідомо переймає вашу манеру говорити,
ходити, працювати, відповідальність за доручену
справу. Кожен батько повинен пам'ятати правило: «Не
зашкодь!» Адже обдарована дитина більш чутлива, уразлива, тому потрібно давати їй вільний час, щоб вона могла побути на самоті, поміркувати, пофантазувати. За допомогою тренінгів дати їй можливість
глибоко відчути, зрозуміти себе та інших.
Батькам необхідно завжди пам'ятати, що для обдарованої дитини творчість є життєвою
необхідністю. Тому в дитини слід формувати спостережливість, наполегливість, уміння доводити почату справу до
кінця, працелюбність, вимогливість
до себе, терпиме ставлення до
критики, впевненість у ситуації невизначеності, гордість і почуття власної
гідності, вчити отримувати задоволення від процесу творчості.
Батьки також мають усвідомлювати, що
надзвичайно важлива роль у процесі формування особистості обдарованої дитини
належить вольовим рисам характеру, наявності мети, якої особистість має
досягти у житті. Цілеспрямовані люди знаходять своє місце в житті, вони ставлять перед собою чітку, реальну
мету. Прагнення досягти її робить людину рішучою й наполегливою. І.Павлов стверджував, що у вольової
людини труднощі лише збільшують бажання реалізувати свою мрію. Вони вміють
стримувати себе, володіють терпінням,
витримкою, вміють контролювати свої почуття за наявності перешкод.
Ініціативність і творчість у поєднанні
з наполегливістю, рішучістю та витримкою допомагають обдарованим дітям самореалізуватися.
Отже, батьки допомагають дитині знайти своє життєве покликання, реалізувати себе як особистість. Вони не мають права втратити обдаровану дитину, бо, втрачаючи талант, здібність,
вони втрачають майбутнє. Тому батьки мають бути терплячими, безмежно вірити
в дитину - тоді вона виросте надзвичайно
творчою людиною.
Немає коментарів:
Дописати коментар