Страницы

Батьківська школа

Роль батьків у вихованні обдарованої дитини
    •   Повага до бажання дітей самостійно працювати.
Організація різноманітних ігор, вікторин, розгаду­вання і складання кросвордів, 
  ребусів
Надання дитині свободи вибору.
Надання авторитетної допомоги.
Створення умов для конкретного втілення творчої ідеї.
Терпимість до безладу.
Заохочення обдарованої дитини.
Здатність до самоаналізу.
Розвиток цікавості, допитливості, кмітливості, ін­телекту й формування 
 пізнавальних інтересів.
Знання психологічних особливостей обдарованої дитини. Розуміння її потреб та 
  інтересів.
Творчий світогляд.
Почуття гумору.
Підтримання тісного зв'язку з навчальним закладом.
Застосування форм і методів народної педагогіки.
Виховання культури мовлення.
Створення затишних і безпечних умов для розвитку.
     Найперше треба любити свою дитину. Приймати її такою, якою вона є, беручи участь у її розвитку, під­тримуючи, а не нав'язуючи свої інтереси, давати дитині можливість вибору. Для розвитку творчого потенціалу, як показали дослідження, необхідна не лише адекватна оцінка сил дитини, а й трішки завищена, зате у неї буде запас сил та впевненість у разі невдач, до яких треба готувати змалку.
Батьки повинні бути прикладом, адже дитина свідо­мо переймає вашу манеру говорити, ходити, працюва­ти, відповідальність за доручену справу. Кожен батько повинен пам'ятати правило: «Не зашкодь!» Адже обда­рована дитина більш чутлива, уразлива, тому потрібно давати їй вільний час, щоб вона могла побути на самоті, поміркувати, пофантазувати. За допомогою тренінгів дати їй можливість глибоко відчути, зрозуміти себе та інших.
     Батькам необхідно завжди пам'ятати, що для об­дарованої дитини творчість є життєвою необхідністю. Тому в дитини слід формувати спостережливість, на­полегливість, уміння доводити почату справу до кінця, працелюбність, вимогливість до себе, терпиме ставлен­ня до критики, впевненість у ситуації невизначеності, гордість і почуття власної гідності, вчити отримувати задоволення від процесу творчості.
   Батьки також мають усвідомлювати, що надзвичай­но важлива роль у процесі формування особистості обдарованої дитини належить вольовим рисам харак­теру, наявності мети, якої особистість має досягти у житті. Цілеспрямовані люди знаходять своє місце в житті, вони ставлять перед собою чітку, реальну мету. Прагнення досягти її робить людину рішучою й напо­легливою. І.Павлов стверджував, що у вольової людини труднощі лише збільшують бажання реалізувати свою мрію. Вони вміють стримувати себе, володіють терпін­ням, витримкою, вміють контролювати свої почуття за наявності перешкод. Ініціативність і творчість у поєд­нанні з наполегливістю, рішучістю та витримкою допо­магають обдарованим дітям самореалізуватися.
   Отже, батьки допомагають дитині знайти своє життє­ве покликання, реалізувати себе як особистість. Вони не мають права втратити обдаровану дитину, бо, втрачаючи талант, здібність, вони втрачають майбутнє. Тому батьки мають бути терплячими, безмежно вірити в дитину - тоді вона виросте надзвичайно творчою людиною.

Немає коментарів:

Дописати коментар